A Krka-csoport ötéves fejlesztési stratégiája az általunk követett üzleti lehetőségek tervrajzaként szolgál. A stratégiai célok elérését három szinten mérjük: a Krka-csoport, a termék- és szolgáltatáscsoportok, valamint az üzleti funkciók szintjén.

A Krka Csoport 2022-2026-os fejlesztési stratégiáját az igazgatóság javasolta, és a felügyelőbizottság 2021. novemberében hagyta jóvá. A stratégia a Krka-csoport valamennyi működési területére kiterjed, a gyógyszeripari és vegyipari alaptevékenységre összpontosítva. A stratégiát kétévente frissítik.

VILÁGOS STRATÉGIÁVAL, ÚJ TERMÉKEKKEL ÉS ÚJ PIACOKKAL HALADUNK ELŐRE

Stratégiánk középpontjában továbbra is a Krka vertikálisan integrált üzleti modellje áll, amely az összetett piaci helyzetekben is rugalmasnak és agilisnak bizonyult. Küldetésünk a fejlett generikus gyógyszerek fejlesztése és gyártása, amelyekkel naponta több mint 50 millió embert kezelnek a világ több mint 70 országában. A kismolekulákra összpontosítva folyamatosan bővítjük termékkínálatunkat innovatív fix dózisú kombinációkkal, és új terápiás területekre lépünk be. Mind a jelenlegi, mind az új termékekkel elő kívánjuk segíteni az értékesítés növekedését. A Krka-csoport valamennyi folyamatát úgy alakítottuk ki, hogy biztosítsuk a vállalat további fejlődéséhez szükséges hosszútávú jövedelmezőséget. Terveink szerint az árbevételünk 10%-át kutatásra és fejlesztésre fordítjuk.

Az elkövetkező öt évben is a digitalizációra kívánunk összpontosítani, amelynek célja a Shop Order (SO) automatizálása és a folyamatok optimalizálása, a vállalaton belüli és a teljes ellátási láncban való együttműködés erősítése a fejlesztéstől, a gyártástól, a minőségirányítástól, a marketingtől az értékesítésig és a támogató funkciókig. Valamint az üzleti döntések meghozatalához szükséges releváns adatok és információk biztosítása.

Krka Csoport fenntarthatósági kultúráját korszerűsíteni kívánjuk, az érintett szempontokat integrálni kívánjuk a vállalatirányításba és az üzleti döntésekbe. A gazdasági, társadalmi és természeti felelősségvállalást minden olyan környezetben fent kívánjuk tartani, ahol tevékenykedünk.

A FEJLESZTÉSI STRATÉGIA A KRKA-CSOPORT KÜLDETÉSÉN, JÖVŐKÉPÉN ÉS ÉRTÉKEIN ALAPUL.

A Krka-csoport valamennyi folyamatát úgy alakították ki, hogy biztosítsa a vállalat további fejlődéséhez szükséges hosszú távú nyereségességet.

Legfontosabb stratégiai iránymutatások 2026-ig

Piacok

Terveink szerint az öt vezető generikus gyógyszergyártó vállalat egyikeként megerősítjük pozíciónkat valamennyi hagyományos piacunkon, Szlovéniában, Kelet-, Közép- és Délnyugat-Európában. Ez magába foglalja eladásaink és piaci részesedésünk megerősítését, különösen azokban a terápiás kategóriákban és molekulákban, amelyekben a Krka már most is erős jelenléttel rendelkezik (a szív- és érrendszeri betegségek, a központi idegrendszer, a gyomor-bélrendszeri rendellenességek és a fájdalomcsillapítás kezelésére szolgáló gyógyszerek), valamint a nagy növekedési potenciállal rendelkező kategóriákban (cukorbetegség). Szándékunkban áll megerősíteni a tíz legnagyobb generikus gyógyszergyártó vállalat közé kerülő pozíciónkat valamennyi Nyugat-európai piacon.

Széles termékportfóliónknak, valamint a hagyományos piacainkon működő kiterjedt marketing- és értékesítési hálózatunknak köszönhetően magas minőségű termékekről vagyunk ismertek. Vállalatunk márkája biztonságos és stabil gyógyszergyártóként ismert. Mivel marketing- és értékesítési hálózatunk a kulcsfontosságú piacokon sikeresen működik, még nagyobb növekedést érünk el, mint maga a piac.

Négy kulcsfontosságú piacon, ahol a Krka gyártóüzemeket létesített, hazai gyártóként ismernek el bennünket. Ez fontos versenyelőnyt jelent számunkra, különösen az Orosz Föderációban, ahol növeljük gyártási kapacitásainkat.

A tengerentúli piacokon a termékeinket saját márkáink alatt tervezzük forgalmazni, független felekkel létrehozott partneri hálózaton és saját vállalatainkon keresztül. Kínában tovább kívánjuk folytatni a termékregisztrációs és értékesítési tevékenységet, valamint a tenderek elnyerését a piacon való jelenlétünkkel.

Termékek

Terveink szerint a meglévő termékpaletta mellett az új és vertikálisan integrált termékek a lehető legnagyobb arányt képviselik majd a teljes értékesítésben, amit “arany standardnak” is neveznek.

Innovatív generikus vállalatként új terápiás osztályokba és szakterületekbe kívánunk belépni, komplex termékeket, többek között bioszimiláris készítményeket kívánunk kifejleszteni.

Tervezzük, hogy megerősítjük a termékek pozícióját a legfontosabb terápiás kategóriáinkban: a szív- és érrendszeri betegségek, a központi idegrendszer, a gyomor-bélrendszeri rendellenességek és a fájdalomcsillapítás kezelésére szolgáló gyógyszerek.

Új gyógyszerekkel kívánjuk bővíteni antiaggregáns, véralvadásgátló és onkológiai termékcsoportjainkat.

Tervezzük, hogy a fájdalomcsillapító termékcsaládunk termékeinek forgalomba hozatali engedélyét valamennyi kulcsfontosságú piacunkon megszerezzük.

Az antidiabetikus szerek csoportját parenterális adagolási formákkal egészítettük ki, és ezáltal bevezettük a komplex peptidmolekulák fejlett technológiáit.

Szándékunkban áll növelni a szezonális változásokra nem hajlamos, vény nélkül kapható termékkínálatunkat, és a vényköteles gyógyszereinket kiegészítve bővíteni a termékpalettánkat. Az állatgyógyászt területén a legígéretesebb állategészségügyi termékosztályra, a kisállat-termékekre kívánunk összpontosítani.

 

Fő stratégiai célkitűzések 2026-ig

A Krka legfontosabb stratégiai céljai az ötéves fejlesztési stratégián alapulnak.

Folytassa a böngészést

Multiparty banner 1

PÉNZÜGYI JELENTÉSEK

A pénzügyi jelentésekből lehet a legjobban megismerni a Krka sikertörténetét.

Tovább

KÖRNYEZETVÉDELMI POLITIKA

A környezetvédelem az egyik alapvető értékünk.

Tovább

TUDOMÁNY ÉS TECHNOLÓGIA

A Krka gyógyszereibe vetett bizalom a fejlesztő laboratóriumainkban és a gyártóüzemekben kezdődik.

Tovább